Reisverhalen: Puur Natuur in Nieuw-Zeeland

Bron van de eeuwige jeugd

Ik sta met mijn voeten in het zwarte lavazand en kijk uit over de Tasmanzee. We zijn net in het regenwoud geweest, waar de begroeiing weelderig is en het geluid van een waterval ons naar een heldergroene poel lokte. Turend over het glinsterende water dwalen mijn gedachten af naar de afgelopen weken. Op mijn reis door Nieuw-Zeeland heb ik vele unieke activiteiten ondernomen.

Lees meer

Op 31-03-2010 - Themas Puur Natuur, Actief en avontuur, Vulkanen en geisers, Regenwouden, Meren en watervallen, Wandelen en Watersporten - Bestemming Nieuw-Zeeland

Forgotten World Highway

Ik staar dromerig in het eindeloze groene berglandschap. Wolken rollen traag over de toppen en schapen zijn als witte stipjes te ontwaren op de hellingen. Ik ben net vertrokken over de 155 kilometer lange Forgotten World Highway op het Noordereiland, en hoewel de naam anders doet vermoeden weet ik nu al dat ik deze rit niet snel zal vergeten.

Lees meer

Door Seraphine de Smidt op 21-10-2011 - Thema Puur Natuur - Bestemming Nieuw-Zeeland

Wandelen op een vulkaan

We zijn op ‘expeditie' op White Island, het enige nog actieve vulkaaneiland van Nieuw-Zeeland dat ligt in de fraaie Bay of Plenty. Grote bloemkoolachtige stoomwolken ontsnappen uit gaten in de grond, een zurige nevel slaat neer en prikt op mijn blote armen. Ook de geur van zwavel is onmiskenbaar. Een indrukwekkende ontmoeting met de vulkanische kracht van Moeder Natuur!

Lees meer

Op 31-03-2010 - Themas Puur Natuur, Actief en avontuur, Vulkanen en geisers en Wandelen - Bestemming Nieuw-Zeeland

| 1| 2 | Volgende >